Доц. д-р Мариела Гемишева и Музей на Розата, Казанлък представят: “La belle Rose”+

„Силата на дамата в розово“ (site-specific installation*)

02.06. 2023 – 02.08.2023

„Изложбата „La Belle Rose, мистичната сила на малкото цвете“ е резултат от сътрудничеството между НИМ, Музея на Розата и Историческия музей „Искра“ в гр. Казанлък. Изложбата е посветена на розопроизводството в България и проследява пътя на българското розово масло от първите му капки до превземането на световните пазари през XIX в.“

Важен акцент в обогатената вече експозиция на Музея на Розата e елегантно дамско присъствие от колекция градски облекла (оригинали и копия) от края на 19-и и началото на 20-и век. Инсталацията e допълнена и с видеодокументация (ревю – спектакъл), проект на специалност „Моден дизайн“ при НХА с оригинални облекла от същия период в съвременен стайлинг. Това специално дамско присъствие в музейна среда е своеобразно доказателство за деликатната, но неоспоримо съществена роля на дамите като истински вдъхновотелки и поддръжнички на световния успех на розопроизводството в град Казанлък.

Ексклузивно в тази експозиция e присъствието на една уникална селекция от изключително прецизно и достоверно изработени копия на градски облекла от началото на 20-и век с дизайнер Александра Петрова от класа на доц. д-р Мариела Гемишева, специалност „Моден дизайн“ в НХА (випуск 2018). Kолекцията е собственост на историческия музей в гр. Брезник, и ще бъде предоставена с любезното съдействие на госпожа Емилия Велинова, директор на ОИМ гр. Брезник, за периода май – август 2023.

Финалът на тази инсталация щe предствалява и уникална скулптурна композиция от модни обекти в розово на Мариела Гемишева, вдъхновени от цвета и аромата на Розовата долина, посветена на съвременните царици „Рози“ и тяхната основна роля за впечатляващото присъствие на Казанлък – град, който съхранява уникалните традиции на висококачествено розопроизводство и осезаемо влияе върху висококонкурентните нива на световните пазари. 

…………………….. 

*Site-specific: художествено – концептуална намеса в специфична среда (в случая музейна), без да променя съществуващата експозиция.